1993-2018
El
Cor EURIDICE es va crear l’any 1993 amb la voluntat d’oferir als
alumnes i exalumnes de l’Escola Municipal de Música de les Borges Blanques,
la possibilitat de formar un cor de cambra. Iniciat com a cor mixt s’ha consolidat
però com a cor femení.
alumnes i exalumnes de l’Escola Municipal de Música de les Borges Blanques,
la possibilitat de formar un cor de cambra. Iniciat com a cor mixt s’ha consolidat
però com a cor femení.
L’any
1994 va participar en
l’enregistrament del CD de la cantata “Fills del segle”
del compositor Albert Guinovart. També ha actuat amb la Jove Orquestra
Simfònica del Conservatori de Berna (Suïssa), l’Orquestra de Cambra
d’Agramunt (OCA), The Maidstone Youth Singers (Anglaterra), agrupacions de
les comarques de Ponent, Cor Kodaly (Cervera), Cor Novaura (Barcelona).
del compositor Albert Guinovart. També ha actuat amb la Jove Orquestra
Simfònica del Conservatori de Berna (Suïssa), l’Orquestra de Cambra
d’Agramunt (OCA), The Maidstone Youth Singers (Anglaterra), agrupacions de
les comarques de Ponent, Cor Kodaly (Cervera), Cor Novaura (Barcelona).
Va
actuar a diversos punts de les comarques de Lleida, Barcelona i
Tarragona, participant en cicles com Els clàssics de l'IEI o la Primavera Cultural de
les Garrigues, a l'Ateneu Barcelonès, a la Casa Golferichs de Barcelona i a les
jornades Culturals de Les Borges del Camp.
Tarragona, participant en cicles com Els clàssics de l'IEI o la Primavera Cultural de
les Garrigues, a l'Ateneu Barcelonès, a la Casa Golferichs de Barcelona i a les
jornades Culturals de Les Borges del Camp.
Des
de la seva fundació diversos directors han estat al capdavant de la formació:
el
seu fundador, Eliseu Ribes i Domingo, actualment professor a l’escola de
Música i Dansa de Santa Perpètua de Mogoda; el pianista i compositor Ramon
Andreu Gené; Oriol Sans, music director, Detroit Symphony Youth Orchestra i
Agustí López Piñol, professor al Conservatori de Lleida i director de la Jove
Orquestra de Ponent.
seu fundador, Eliseu Ribes i Domingo, actualment professor a l’escola de
Música i Dansa de Santa Perpètua de Mogoda; el pianista i compositor Ramon
Andreu Gené; Oriol Sans, music director, Detroit Symphony Youth Orchestra i
Agustí López Piñol, professor al Conservatori de Lleida i director de la Jove
Orquestra de Ponent.
L’any
2006 assumeix la direcció Dolors Ricart amb la qual s’engreixa
amplament el repertori, introduint el gospel, versions de pop i rock fins a música
del segle XX.
amplament el repertori, introduint el gospel, versions de pop i rock fins a música
del segle XX.
L’any
2010, es convida el director eslovac
Robert Faltus per treballar la música
popular d’Eslovàquia i Txèquia. El mateix any es participa com a cor pilot al Fòrum
de directors: ”El concert espectacle: La bomba de Mateu Fletxa” organitzat per
la FCEC.
popular d’Eslovàquia i Txèquia. El mateix any es participa com a cor pilot al Fòrum
de directors: ”El concert espectacle: La bomba de Mateu Fletxa” organitzat per
la FCEC.
El
2011 forma part de l’espectacle “Vi
sonor” del compositor Carles Santos
interpretant peces inèdites creades per l’espectacle a les vinyes Mas Blanch i
Jové (La Pobla de Cèrvoles) i participa al XIIIè Festival Música de Tardor.
Orgues de Ponent i del Pirineu.
interpretant peces inèdites creades per l’espectacle a les vinyes Mas Blanch i
Jové (La Pobla de Cèrvoles) i participa al XIIIè Festival Música de Tardor.
Orgues de Ponent i del Pirineu.
El
2012 participa a l’acte “El diàleg de
les veus” celebrat a la Sagrada Família.
El
2013 i 2014
sota el guiatge de Dolors Ricart, torna a participar en
el Festival Música de Tardor. Orgues de Ponent i del Pirineu conjuntament amb
Arnau Farré. Destaquem les diverses col·laboracions amb el Cor Jové Fusió de
Sant Cugat del Vallès, Cor Cal.líope de Reus, Schola Cantorum de Lleida i la Coral
d’Avui d’Agramunt amb la qual actuen a la ciutat de Bilbao.
el Festival Música de Tardor. Orgues de Ponent i del Pirineu conjuntament amb
Arnau Farré. Destaquem les diverses col·laboracions amb el Cor Jové Fusió de
Sant Cugat del Vallès, Cor Cal.líope de Reus, Schola Cantorum de Lleida i la Coral
d’Avui d’Agramunt amb la qual actuen a la ciutat de Bilbao.
El
2015, es caracteritza pels concerts
en espais únics, amb personalitat
i característiques acústiques úniques: Museu Arqueològic de Catalunya, la Cisterna
del Convent d’Agramunt, la Biblioteca- Fonoteca de l’Auditori Enric Granados de
Lleida, el Pavelló Francesc Macià de les Borges Blanques en la Cantata
1714-2014. 300 anys vencent, l’Espai Orfeó de Lleida, dins la programació
de la Temporada de tardor 2015.
i característiques acústiques úniques: Museu Arqueològic de Catalunya, la Cisterna
del Convent d’Agramunt, la Biblioteca- Fonoteca de l’Auditori Enric Granados de
Lleida, el Pavelló Francesc Macià de les Borges Blanques en la Cantata
1714-2014. 300 anys vencent, l’Espai Orfeó de Lleida, dins la programació
de la Temporada de tardor 2015.
Al
llarg del 2016 s’ha seguit girant el
darrer programa que tenim entre mans:
SONS DEL MÓN, per llocs tant bonics com el Conjunt Rupestre La Roca dels Moros
del Cogul o el Casal Marino de Les Borges Blanques i actua davant centenars
de cantaires en el Lleida Canta a l’Oli.
Arriba al 2017 per tornar a la Sagrada Família on participa al concert de l’11è
Simposi Mundial de Cant Coral de Barcelona.
SONS DEL MÓN, per llocs tant bonics com el Conjunt Rupestre La Roca dels Moros
del Cogul o el Casal Marino de Les Borges Blanques i actua davant centenars
de cantaires en el Lleida Canta a l’Oli.
Arriba al 2017 per tornar a la Sagrada Família on participa al concert de l’11è
Simposi Mundial de Cant Coral de Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Escriu el teu comentari